
 
		Nr. 3  •  2019  
 34 
 I n t e r n a t i o n a l 
 Er EU ved at lave om på  
 europæiske handelstraditioner? 
  Skal vi tillade  
 monopoler på EU-marke-det, 
  så virksomhederne kan  
 være konkurrencedygtige på  
 globalt plan? Lasse Hamil-ton  
 Heidemann analyserer. 
 indhold 
 10De store virksomheder arbejder allerede med FN’s 17 ver-densmål, 
  men SMV’erne tøver. Hvordan kommer bredden af  
 danske virksomheder til at arbejde med bæredygtighed? Læs  
 om SMV’ernes arbejde forude og potentiale, samt interviews  
 med tidligere statsminister Helle Thorning-Schmidt, med  
 Katherine Richardson, leder af Sustainability Science Centre  
 og professor ved Københavns Universitet, og med Bahare  
 Haghshenas, partner og leder af Deloitte SDG Services. 
 f o k u s 
 Udgives af Dansk Erhverv, Børsen, 1217 København K, Tlf.: 3374 6000, www.danskerhverv.dk  
 Ansvarshavende: Brian Mikkelsen, bmk@danskerhverv.dk • Redaktør: Mathias Veis, mav@danskerhverv.dk 
 Design, layout og tryk: OTW A/S • Oplag: 13.000 • Annoncering: DG Media A/S, tlf.: 7027 1155 
 Forsidefoto: Nicolai Lorenzen • Lederfoto: Helle Moos • ISSN: 2596-3589 
 Redaktionen sluttet 29. maj 2019 
 44 
 A R B E J D S M A R K E D 
 Hvad lærer man i Forsvaret,  
 og hvordan kan det bruges  
 på det private arbejdsmar-ked? 
  Læs hvad KMD får ud  
 af hærens kompetencer. 
 f o k u s