Nr. 3 • 2021
06
m e d l e m s p o r t r æ t
Marianne Kock, adm. direktør
i Ferring Pharmaceuticals,
ser stort potentiale
i den danske life sciencebranche.
Hun mener, vi
skal være bedre til at kommunikere
vores styrke på
området ud til verden.
indhold
10Hvordan gør vi Danmark til verdens bedste land at drive virksomhed
i? Det diskuterer adm. direktør i Dansk Erhverv, Brian
Mikkelsen, med erhvervsminister Simon Kollerup. Vi går også
i dybden med den danske konkurrenceevne og sætter fokus på,
hvordan vi konkret kan indfri det enorme potentiale, der hedder
Danmark. Vi taler også med blandt andet Anders Thelborg,
Bristol Myers Squibb i Danmark, der mener, at bedre vilkår for
forskning i sundhed vil gøre underværker for vores konkurrenceevne,
og adm. direktør i Coromatic, Søren Schønnemann, der
savner grønne initiativer fra det offentlige.
f o k u s
Udgives af Dansk Erhverv, Børsen, 1217 København K, Tlf.: 3374 6000, www.danskerhverv.dk
Ansvarshavende: Morten Langager, mol@danskerhverv.dk • Redaktør: Signe Hvas, shva@danskerhverv.dk
Layout: Jakob Møller • Tryk: Rosendahls A/S • Oplag: 12.000 • Annoncering: DG Media A/S, tlf.: 7027 1155
Forsidefoto: Nanna Navntoft • Lederfoto: Helle Moos • ISSN: 2596-3589
Redaktionen sluttet 20. august 2021
42
m e d l e m s p o r t r æ t
Vi skal ikke lade os forblænde
af digitaliseringens
mange muligheder,
advarer Stefan Funch
Jensen, e-handelsdirektør
i Brødrene A&O Johansen,
der selv har sat turbo på
digitaliseringen.
f o k u s
SVANEMÆRKET